מוכרים דירה? שיפוץ לפני המכירה, ככה תוכלו לקבל יותר על הדירה


כל מי שמוכר דירה, מעוניין לקבל את המחיר המירבי עליה, הרי זה מובן. ובכן, שיפוץ הדירה יכול להעלות את ערכו של הנכס באופן משמעותי ולהביא למכירה מהירה של הנכס. לשם כך, רצוי לפנות למעצב המתמחה בהום סטייג'ינג אשר יציע כיצד להדגיש את הנקודות הטובות בבית ומה כדאי לתקן, על מנת למקסם את הפוטנציאל ולקבל את המחיר הגבוה ביותר על הדירה.

מוכרים את הבית? כדאי לשפץ!

החלטתם למכור את הדירה שלכם ועתה יש לכם התלבטות האם לנסות ולהעלות את ערך הנכס על ידי שיפוץ, או למכור את הנכס כפי שהוא. מצד אחד, נראה מיותר להשקיע כסף בדירה שאתם רוצים לעזוב והשיפוץ יכול לקחת זמן. מצד שני, שימו לב כי סטטיסטית, השקעה בשיפוץ של החדרים המרכזיים בבית כמו המטבח והסלון, יכולה להעלות את ערך הדירה בעשרות אחוזים. קל וחומר אם מדובר על שינויים משמעותיים מאוד כגון החלפת הריצוף, שבירה או בנייה של קיר, עבודות נגרות וכיו"ב. כמו כן, במקרים רבים, שיפוץ הבית מביא למכירת הנכס מהר יותר, היות שהוא הופך את הדירה לאטרקטיבית מאוד עבור הקונים. על כן, אם ברצונכם לקבל את המקסימום על הנכס שלכם, כדאי מאוד לשפץ ולשדרג את מראה הדירה – זה משתלם.

שינויים קטנים שווים המון

חשוב לומר כי שיפוץ לפני מכירה, אינו חייב להיות שיפוץ מסיבי של חדרים שלמים. אמנם, שיפוץ בסדר גודל כזה, יכול להעלות משמעותית את ערך הדירה, אך הוא לא מתאים לכל אחד, אם בשל התקציב ואם מחוסר זמן ורצון להתמודד עם פרויקט כזה. החדשות הטובות הן שגם ביצוע של שינויים קטנים בנכס, יכול לחולל פלאים. דוגמא אחת היא צביעת קירות הבית. זו אינה כרוכה בעלות גבוהה, אך תעניק לדירה מראה רענן ונקי, אשר ימשוך את הקונים הפוטנציאלים. לא מתחשק לכם לצבוע את כל הדירה? אינכם חייבים. ניתן להסתפק בצביעה של חדר אחד מרכזי, כמו הסלון למשל. אפשרות אחרת היא לבצע עבודות צביעה קטנות בכל הבית, שיתנו טאצ' מעוצב, אך מנגד לא יגזלו מכם זמן רב, למשל צביעת הנישות בדירה, המשקופים, קיר אחד בכל חדר למראה שיקי ומיוחד וכדומה.

רכישת אקססוריז לבית היא דוגמא נוספת לשינוי קטן אשר יכול להוסיף המון ולהביא למכירה מהירה יותר של הבית. ארון המקלחת שבור? החליפו אותו בארון חדש, רכשו כמה נרות ומגבות מעוצבות והפכתם את אחד החדרים החשובים בבית לפינה אסתטית ומזמינה. הספה בסלון ישנה? כמה כריות יפות ירעננו את המראה וימשכו את הקונה. כך ניתן לעשות לגבי כל חדר בבית ולקבל יותר על הדירה, ללא השקעה כספית גבוהה.

רגע לפני שהקונים באים

עשיתם את זה – שיפצתם את הדירה ומקסמתם את הפוטנציאל שבה. יש לכם עתה נכס משובח.

אולם, מה יהיה ערכו של כל המאמץ הזה, אם הבית לא יהיה מסודר ונקי כאשר הקונים מגיעים? אז רגע לפני שאתם מזמינים את הקונים, כמה טיפים קטנים שיעזרו לכם לבצע את המכירה:

  1. הכניסה לבית: הרושם הראשוני עושה את כל ההבדל ולכן צרו כניסה מזמינה, למשל, על ידי עציץ צבעוני, תמונה יפה וכיו"ב.
  2. סדרו את הדירה: הסלון עם עיתונים? הכיור במטבח עם כלים? חדר השינה מלא בבגדים? העין של הקונים תימשך לבאלגן במקום ליתרונות הרבים שבדירה. לכן, כדאי לדאוג שהבית יהיה נקי ומסודר לפני הגעתם.
  3. מואר ונעים: מראים את הדירה במהלך היום? פתחו את החלונות כדי שהקונים יראו כמה הבית מואר. הקונים מגיעים בערב? הדליקו אורות בחדרים. חם או קר בדירה? הדליקו מזגן או תנור בהתאם לצורך. ככל שלקונה יהיה נעים יותר בבית, כך גדל סיכוי כי הוא יהיה מעוניין בנכס.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך