תכנית מחיר למשתכן במודיעין

תכנית מחיר למשתכן במודיעין

בשנים האחרונות הפכה מודיעין – מכבים – רעות לעיר אטרקטיבית עבור זוגות צעירים, המעוניינים לרכוש דירה ולהשתקע בעיר מודרנית הנמצאת בראש המדדים. לאור הביקוש הרב והיצע הדירות הנמוך מחיר הדירות בעיר ממשיך לזנק. זכאים לרכישת דירה בתוכנית מחיר למשתכן? יש לכם הזדמנות נהדרת לקנות דירה במודיעין במחיר של כ- 25% – 20% פחות משווי השוק בעיר, לפניכם כל הפרטים על תכנית מחיר למשתכן במודיעין.

עדכון! (4.12.2017): ההרשמה להגרלה של מחיר למשתכן במודיעין נפתחה היום, יום שני 4.12.2017 ותהיה פתוחה למשך 10 ימים, ותסתיים ביום שלישי 12.12.2017 (כולל).

אין יתרון להרשמה מוקדמת וניתן לבצע את תהליך ההרשמה כל עוד ההגרלה פתוחה להרשמה. ההשתתפות בהגרלה הנוכחיות אפשרית לנרשמי סדרה א' + ב'. כ- 20% מהדירות המוגרלות בהגרלה זו מיועדים לבני מקום.

תכנית מחיר למשתכן בשכונת מורשת יצא לדרך! מידע נוסף על מחיר למשתכן בשכונת מורשת

מהי תכנית מחיר למשתכן?

יוקר המחיה, ובפרט יוקר הדיור בישראל, הינם מהנושאים המרכזיים העומדים בראש המאבקים הציבוריים. רכישת דירה בישראל הפכה בשנים האחרונות למשימה בלתי אפשרית עבור זוגות צעירים וכן רווקים המעוניינים לרכוש קורת גג ולהבטיח את עתידם ועתיד משפחתם במדינה.

כחלק מהמאמץ המדיני להוזלת מחירי הדיור בישראל, הכריזה הממשלה על נקיטת מס' צעדים למען מטרה זו, ביניהם "תכנית מחיר למשתכן" המיושמת כיום במגוון ערים בארץ כאשר המרכזית בהן הינה העיר מודיעין – מכבים – רעות. מטרת התוכנית הינה לאפשר לחסרי דיור במדינה ולזכאים ליהנות מתנאים מועדפים ומהנחה של כ- 25% – 20% ממחיר דירה בעיר ובאזור הפרויקט, כאשר הדירות המוצעות עומדות בסטנדרטים גבוהים הנקבעים מראש ע"י משרד השיכון והרשות המקומית במסגרת ההסכם מול הקבלנים.

הקבלנים שזכו במסגרת תכנית מחיר למשתכן במודיעין

עיריית מודיעין מקצה קרקעות אטרקטיביות המיועדות לפרויקטים של תכנית דיור למשתכן, כאשר קבלנים המתמודדים על קרקע זו במכרז ורוכשים את הקרקע בעליות מוזלות, מתחייבים למכור דירות המיועדות לזכאים של משרד השיכון במחיר נמוך של כ- 25% ממחיר שוק הדירות המוצע באזור זה.

במסגרת המכרז האחרון שהתקיים למכירת קרקעות בשכונת הציפורים החדשה במודיעין, שיועדו גם לבניית פרויקטים של תכנית מחיר למשתכן במודיעין, השתתפו קבלנים ויזמים מובילים רבים. החברות שזכו: חברת פרץ בוני הנגב, אלמוג, דונה והאחים אוזן. מתוך 990 דירות הנבנות בשכונת הציפורים נבנות כ- 168 דירות במסגרת תכנית מחיר למשתכן. הסטנדרט שנקבע בפרויקט כולל דירות בנות 3 חדרים בגודל מינימאלי של 85 מ"ר. ההסכם מחייב את הקבלנים לספק בדירות של מחיר למשתכן מפרט באיכות גבוהה הזהה לדירות האחרות בפרויקט, המיועדות לשיווק בשוק החופשי.

שם הקבלן

שכונה במודיעיןמס' דירות כולל בפרויקט

סטאטוס הגרלה

פרץ בוני הנגב בע"מהציפורים45 יח"דההגרלה הסתיימה
אלמוג בע"מהציפורים31 יח"דההגרלה הסתיימה
דונה בע"מהציפורים24 יח"דההגרלה הסתיימה
האחים אוזן בע"מהציפורים29 יח"דההגרלה הסתיימה

 

פרויקטים עתידיים של מחיר למשתכן במודיעין

בסוף מאי 2016 נחתם הסכם בין עריית מודיעין לבין רשות מקרקעי ישראל על הקמת לשכונת מורשת החדשה במודיעין. שטחה של שכונת מורשת, הממוקמת בחלקה המערבי של העיר ומצפון לשכונת נופים, יהיה כ- 1,690 דונם כאשר עפ"י התכנון שכונת מורשת תהיה גדולה ותכיל כ- 4,000 יחידות דיור.

מרבית יחידות הדיור בשכונה (כ- 70%) מיועדות לטובת פרויקטים של תכנית מחיר למשתכן, כאשר המספר נעמד בכ-2,880 יח"ד שישווקו במסגרת תוכנית זו. תמהיל הדירות ינוע בין דירות 3 – 5 חדרים במחיר נמוך ובסטנדרטים גבוהים הנקבעים מראש.

בעוד מספר חודשים תחל העיריה בעבודות התשתיות והפיתוח בשטח וכן יחלו להיפתח הגרלות לתוכנית מחיר למשתכן בשכונת מורשת החדשה בה יוכלו להשתתף הזכאים.

טווח מחירים וסטנדרט בנייה

כאמור בעת חתימת ההסכם למכירת הקרקע, ההסכם שנחתם מחייב את הקבלנים לשווק את הדירות המיועדות לטובת תכנית מחיר למשתכן בכ- 25% משווי הדירות הזהות המשווקות בפרויקט. מסיבה זו לא ניתן לאמוד את המחירים המדויקים התלויים בהערכת השמאי המתעדכנת מפעם לפעם. ניתן לציין כי בפרויקטים שונים נמכרו דירות בהנחה של כ- 550 אלף ש"ח, וכן דירת שלושה חדרים עלתה כ- 810 אלף שקלים.

בנוסף, סטנדרט הבניה בפרויקטים נקבע מראש ע"י משרד הבינויי והשיכון והקבלנים מחויבים לעמוד בסטנדרט זה, כך למשל:

  • גודל הדירות – לא ייבנו דירות הקטנות מ – 75 מ"ר, דירות בנות 3 חדרים ייבנו בשטח של עד 90 מ"ר, 4 חדרים עד 110 מ"ר ודירת חמישה חדרים לא תהיה גדולה יותר מ- 125 מ"ר.
  • מעלית – בניינים בני 4 קומות ומעלה יחויבו בהתקנת מעלית.
  • מיזוג אויר – הכנה למערכת מיזוג אויר מיני מרכזית הכוללת תשתיות וניקוז.

המפרט קובע גם את הסטנדרטים עבור חדרי רחצה, ריצוף, מטבח, חשמל ותקשורת ועוד.

אין ספק כי דרושה התמדה, לא מעט עבודה ומזל כדי לזכות בדירה בתוכנית מחיר למשתכן אבל מחיר ההנחה שווה בהחלט, שווה ערך לכמה שנים טובות של חיסכון, ולכן רבים שואלים את עצמם "איך אני יודע או איפה אני בודק זכאות?" ובכן אם כך ניגש לחלק המעשי ונפרט את השלבים הנדרשים לקבלת תעודת זכאות של משרד השיכון המאפשרת לכם להשתתף בתוכנית מחיר מטרה במודיעין.

זכאות לרכישת דירה בתוכנית מחיר למשתכן

  • חסרי דירה בשש שנים האחרונות – תעודת זכאות תינתן לאזרחי המדינה שלא הייתה בבעלותם דירה או שלא היו שותפים בבעלות על חלק מדירה בשש השנים האחרונות, וכן שאין להם זכויות במגרש המיועד למגורים. יש לציין כי תנאי זה מבדיל את תכנית למשתכן ותוכנית מחיר מטרה שכן תכנית מחיר מטרה מיועד גם ל"משפרי דיור" ולא רק ל"חסרי דיור".
  • מצב משפחתי – תעודת זכאות תינתן רק לאלה שעומדים בתנאי הראשון ושהגדרת המצב המשפחתי שלהם (במשרד הפנים) תואמת לאחד מארבעת המצבים המשפחתיים הבאים:
    • זוגות נשואים או ידועים בציבור
    • יחידים (רווקים, גרושים ואלמנים) מעל גיל 35
    • הורה עצמאי (חד-הורי) עם ילד אחד לפחות
    • נכים בני 21 ומעלה

כהטבה תינתן עדיפות לתושבי העיר מודיעין- מכבים –רעות ("בן מקום") שאין ברשותם דירה ומתגורר בעיר ב- 3 שנים האחרונות או ב4 שנים מתוך 10 השנים האחרונות בתחום שיפוטה של עריית מודיעין.

 ניתן להוציא תעודת זכאות בשתי דרכים:

  • אישור זכאות מקוון – ניתן להוציא אישור זכאות באתר התוכנית של משרד השיכון והבינוי. השירות כרוך בעלות של 240 ₪ וכן באם תמצאו זכאים יישלח אליכם אישור לדוא"ל הפרטי בתוך 10 ימי עסקים ממועד ההרשמה.
  • אישור זכאות באמצעות חברות ההרשמה – מי שאינו יכול להוציא אישור מקוון יכול להירשם באמצעות אחת מחברות ההרשמה: "עמידר" (מוקד שירות – 6266*), "מילגם" (מוקד שירות – 6078*) ו"אלוני" (מוקד שירות  – *2850).

הרשמה להגרלות לתוכנית מחיר למשתכן במודיעין

ההרשמה להגרלות של תכנית מחיר למשתכן במודיעין מתפרסמות באתר העיריה, באתר ההגרלות של משרד השיכון והבינוי וכמובן גם באתר נדל"ן מודיעין.

ההרשמה להגרלה הגדולה של מחיר למשתכן במודיעין נפתחה ביום ב' 4.9.2017 ותסתיים ביום שני 18.9.2017 (כולל). אין יתרון להרשמה מוקדמת וניתן לבצע את תהליך ההרשמה כל עוד ההגרלה פתוחה להרשמה.

*** ההגרלה במודיעין מיועדת רק לנרשמי שלב א'!

באפשרותכם להירשם לניוזלטר של נדל"ן מודיעין ולהיות מעודכנים בכל הידיעות החמות ובתאריכי ההרשמה וההגרלות לפרויקטים של תכנית מחיר למשתכן במודיעין לפני כולם.