הקמת בריכה ביתית (פרטית) במודיעין

הקמת בריכה ביתית במודיעין - סוגי בריכות, עלויות, תקנות והיתרים

הקמת בריכות שחיה ביתיות במודיעין הפכו לפופולאריות מאוד בשנים האחרונות הודות לטכנולוגיות המתקדמות, היום, התקנה של בריכת שחייה בחצר הפרטית אינה נחלתם רק של בעלי הממון, אלא של כלל הציבור. בתים פרטיים, קוטג'ים ודו- משפחתיים מתהדרים בבריכת שחייה המספקות הנאה רבה לתושבי הבית, ויכולה להשביח את ערכו של הנכס. לאחרונה תושבים מודיעין, שבביתם חצר גדולה, בבתים פרטיים והן בבתים משותפים מבקשים היתרים לבניית בריכה ביתית. 

אילו סוגי בריכות שחייה מתאימות לבתים פרטיים? כמה זה יעלה לנו ומהי הבירוקרטיה אותה נצטרך לעבור בדרך להתקנת בריכת שחייה פרטית בעיר מודיעין? לפניכם כל מה שצריך לדעת לפני שקופצים למים עמוקים.

סוגי בריכות שחייה פרטיות

בריכות בטון (שקוע) מגיעות כיציקת בטון מוכנה מהמפעל ומוטמנת בתוך האדמה. אותה מצפים באריחים, פסיפס או קרמיקה, תאורה צבעונית, מערכות שמע מתקדמות, הכול בהתאם לעיצוב ולסטנדרטים המתאימים לבעלי הנכס.

  • מחיר: עלותה של בריכה בגודל סטנדרטי עומד על 120,00 שקלים הכוללים עלויות אדריכל/ מהנדס, דמי היתר, קבלן חפירות, עלות האביזרים והבריכה עצמה.
  • יתרון: בריכה שחייה אלגנטית ויוקרתית הנשמרת לאורך שנים רבות.
  • חיסרון: עלויות גבוהות, זמן התקנה ארוך, יש צורך בקבלת היתר בנייה ותשלום ארנונה.

בריכות מתועשות נבנות בטכנולוגיות מתקדמות כאשר שלד הבריכה נבנה בשטח המבוקש בהתאם לתוכניות שהציב הלקוח, ונבנה באמצעות פאנלים העמידים במיוחד (בדר"כ PVC, בטון ועוד) ולאחר מכן מצפים את השלד והפאנלים ביריעות ויניל המגיעים במגוון עיצובים.

  • מחיר: עלותה של בריכה בגודל סטנדרטי עומד על 70,000 שקלים.
  • יתרון: עלותן כמחצית מבריכת בטון, זמן התקנה מהיר.
  • חסרון: מגבלת עיצוב, יש צורך בקבלת היתר בנייה ותשלום ארנונה.

בריכות פיברגלס דומות במאפייניה לבריכת המתועשת, אך החומר ממנו עשויה הבריכה שונה. את הבריכה ניתן להטמין בקרקע או להציבה מעל פני הקרקע.

  • מחיר: עלותה של בריכת פיברגלס עומד על 40,000 שקלים.
  • יתרון: בריכות יחסית זולות, התקנה מהירה.
  • חיסרון: חשוב לבחון את רמת האיכות של הפיברגלס, יש צורך בקבלת היתר בנייה ותשלום ארנונה.

בריכה עילית – כשמה כן היא, בריכה המונחת מעל פני הקרקע. בריכות אלו עשויות בד"כ מ- PVC וניתן לבנות סביבן מעטפת מדק (בכפוף להיתר בנייה). חשוב לבחור בבריכה עילית, העשויה מחומרים איכותיים ועמידים בעלי תו תקן. בריכה זו מתאימה למי שאינו מעוניין בבריכה בחצר בדרך קבע.

  • מחיר: החל מ – 1,200 ₪ ועד ל- 7,000 ש"ח, תלוי בגודל, בחברה וברמת הגימור.
  • יתרון: בריכה זולה, התקנה מהירה, אין צורך בקבלת היתר בנייה ואין צורך בתשלום ארנונה.
  • חיסרון: מוצבת מעל פני הקרקע כך שהיא עלולה לפגום באסתטיקה.

בריכות שחייה ביתיות יכולות להגיע במגוון גדלים, צורות וסוגים. חשוב לבחור בריכה בהתאם לצרכים וליכולות שלכם, גודל החצר, משאבים כלכליים, תחזוקה, ניקיון ועוד. אם החלטתם ללכת על בריכה שקוע ומקובעת הנדרשת בהיתר בנייה חשוב לעמוד בכל התקנות והתנאים של הרשות המקומית.

הקמת בריכת שחייה ביתית במודיעין – תקנות העיריה

ככלל, חשוב לדעת, כל אלמנט המהווה חיבור של קבע נדרש להיתר בנייה. התקנה של בריכה פרטית במודיעין מחייבת קבלת היתר בנייה מהעירייה, אלא אם מדובר בהנחה של בריכה עילית המודגרת כ"מבנה נייד", בריכה הינה ניידת ואין לה כל קיבוע ו/או יציקת בטון תחתיה שהתווספה שלא בהיתר (למשל: בניה של דק מסביב לבריכה תחשב כ"קיבוע").

הנחיות לבניית בריכה פרטית במודיעין

וועדת המשנה לתכנון ובנייה במודיעין קבעה מספר הנחיות גורפות באשר לתהליך קבלת ההיתר להתקנה של בריכות פרטיות במודיעין. התקנות מגדירות מהי בריכת שחיה פרטית וכן עושות הפרדה בין בריכות פרטיות בבית פרטי (קוטג', וילה) לבין בריכות פרטיות בבניין משותף:

הגדרה בריכת שחיה פרטית:

  • הבריכה ממוקמת בחצר הפרטית של יח"ד ומטרתה לשמש את יח"ד זו בלבד.
  • לא תותקן בבריכה מקפצה מפאת כללי הבטיחות.
  • עומק הבריכה לא יעלה על 2 מ'.
  • סביב שפת הבריכה תשמר רצועה פתוחה למעבר ברוחב של 1.30 מ'.
  • הבריכה עומדת בכל תיקני הבטיחות הנדרשים עפ"י חוק.

א. בריכות שחיה ביח"ד צמודות קרקע, ללא שכנים בקומות מעל ו/או מתחת ליח"ד.

הגדרה לבריכת שחיה סיווג א' – קטנה

בריכה העומדת בכל הקריטריונים הבאים:

  • בריכה קטנה שמימדיה אינם עולים על 15 מ'.
  • כל שטח הבריכה מצוי בתחום קווי הבניין.
  • הבריכה מרוחקת לפחות 10 מ' מפתחים בחזית חדרי מגורים של יח"ד גובלות, בבתים משותפים – בעניין זה החליטה הועדה המקומית לתכנון ולבניה בישיבת המועצה כי סעיף זה יבוטל וכל מקרה יבחן לגופו. 5/7/2017
  • חלל למתקנים טכניים- תת קרקעי או משולב בבניה ו/או הפיתוח הקיים (עד 3 מ"ר).

הגדרה לבריכת שחיה סיווג ב' – בינונית

בריכות שאינן עומדות לפחות באחד מהתנאים שקבעו עבור בריכות בסיווג א' אך עומדות בכל התנאים הבאים:

  • בריכה שמימדיה אינם עולים על 45 מ"ר
  • שטח הבריכה המבוקש אינו עולה על 30% משטח מגרש המגורים המוצמד ליח"ד דהיינו משטח החצר.
  • חלל למתקנים טכניים- תת קרקעי או משולב בבניה ו/או הפיתוח הקיים (עד 5 מ"ר).

הליך רישוי בנייה (סיווג א-ב):

  • לבריכת שחיה בסיווג א' – הליך רישוי בהיתר + חתימת שכנים הגובלים בשטח החצר אשר בתחומה מבוקשת הבריכה) חתימה ללא זכות וטו.
  • בריכת שחיה בסיווג ב' – הליך רישוי בהקלה.

בריכת שחיה החורגת מהקריטריונים שנקבעו עבור סיווג ב' – יומלץ באופן עקרוני לא לאשר, אלא אם יובהר כי בנסיבות הספציפיות אין פגיעה בשכנים ו/או בסביבה.

ב. בריכת שחייה ביח"ד בבית משותף – שכנים בקומות מעל ו/או מתחת

  1. במתחם בבנייה חדשה יבחנו בריכות השחייה ויאושרו במסגרת תכנית בינוי ופיתוח, בריכות השחייה יתוכננו בתוך מרווחי הבנייה, מיקום הבריכה בחריגה מקווי בניין ידון בוועדה במסגרת הקלה.
  2. במתחם שטרם הוצאו בו היתרי בניה ואושרה תכנית בינוי ללא בריכות – הליך הרישוי לתוספת בריכות הינו בהקלה כולל שינוי תכנית בינוי ופיתוח ב- 1:250.
  3. במתחם שהוצאו בו היתרי בניה וטרם אוכלס – לא יקודם הליך רישוי של בריכה כדי להימנע מניגוד אינטרסים בין רוכשי הדירות לקבלן.
  4. במתחם שהוצאו בו היתרי בניה ואוכלס – הליך רישוי בהתאם למפורט בסעיף א' לעייל.

הגשת בקשה להיתר בניה לבריכה פרטית במודיעין

הליך הבקשה להיתר בנייה מחייב הגשה של טופס הכולל את כל הפרטים לגבי סוג הבריכה, גודל הבריכה, החומרים, מפות מדידה, מפעות עבודה, חישובי מגרש, מפה מיצבית, תוכנית העמדה ותשריט של שטח הבנייה.

בשלב הבא מחלקת הפיקוח של עיריית מודיעין תגיע על מנת לבדוק את השטח ובודק מטעם העירייה יבדוק את התוכניות. לאחר שכל השלבים הללו עברו אושרו, תועבר הבקשה לדיון בוועדה  לתכנון ובנייה של מודיעין. במידה ואושרה הבקשה, יקבע שמאי את עלות האגרות וההיטלים אותם יש לשלם לצורך קבלת ההיתר.

נקודות חשובות בעת התקנת בריכה פרטית

התקנה של בריכה פרטית אינה עניין של מה בכך, בעיקר אם מדובר בבריכה המוטמעת בתוך האדמה. לתכנון מוקדם יש חשיבות רבה, ועל כן, מומלץ לבחור בחברות התקנה ובנייה של בריכות שחייה בעלות ניסיון בתחום, אשר יוכלו ללוות אתכם גם בשבלים של קבלת היתר הבנייה. את סוג הבריכה יש להתאים גם לשימוש, גם לשטח הקיים לרשותכם וגם לקווי העיצוב הכלליים של המבנה. בנוסף אלו, הבטיחות של הבריכה הינה האספקט החשוב ביותר, על כן, השקיעו גם בהתקנה של אמצעי בטיחות כמו גדר או כיסוי של הבריכה.

מעוניינים להתקין בריכת שחיה ביתית במודיעין? אנו בנדל"ן מודיעין נספק עבורכם שירותי ניהול פרויקטים לבניית בריכות ביתיות. ניהול וליווי הפרויקט החל משלב התכנון והאפיון, הגשת הבקשות להיתרים, ביצוע עבודות שטח וחפירות, וכן עד לשלב בחירת הבריכה המתאימה עבורכם ביותר והתקנתה בצורה הטובה והבטיחותית ביותר.

לייעוץ ראשוני השאירו פרטים

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך