מודיעין 2017 במבט לעתיד – התפתחות העיר בשנים הקרובות

פארק ענבה - פארקים במודיעין

מבט אל התוכניות העתידיות של מודיעין מלמד כי העיר מתפתחת וגדלה בקצב מסחרר. כבר בשנת 2017 צפויים לאכלס את שכונת הציפורים כ- 450 משפחות חדשות וכן עתידות להיבנות בעיר עוד אלפי יחידות דיור בשכונות חדשות. במרכז העיר עתיד להיבנות מרכז העסקים החדש המשלב גם יח' דיור. בנוסף צפויים שדרוג של פארק ענבה, הקמה של פארק מים וספורט וגם רכבת מהירה לירושלים. אז איך תראה העיר בעשור קרוב? כיצד מתכוננת מודיעין לקראת כניסתם של אלפי תושבים חדשים אל העיר? הנה כל הפרטים.

שכונות חדשות במודיעין

במהלך השנים הקרובות עומדות להיבנות בעיר מספר שכונות חדשות שיביאו לעליה משמעותית בהיצע של הדירות להשכרה ולמכירה במודיעין.

  • שכונת הציפורים
    שכונת ציפורים הממוקמת בין כביש 431 ופארק ענבה נמצאת בשלבי בנייה מתקדמים וצפויה לאכלס תושבים כבר השנה. השכונה ניצבת על פני שטח של 370 דונם ונבנות בה כ-920 יחידות דיור וכן גני ילדים, בתי ספר, בתי כנסת, מרכזים מסחריים גינות ציבוריות ועוד.
  • שכונת נופים
    שכונת נופים "היהלום של מודיעין" הנבנית במערב העיר צפויה לאכלס תושבים במהלך שנת 2019. בשכונה זו אין פרויקטים של דיור למשתכן ומחיר מטרה בגלל עלות הקרקע היקרה ולכן הינה מיועדת ברובה למשפרי דיור ולתושבים חדשים. נופים מתפרסת על פני 954 דונם ותכלול מתחמי מגורים, 18 מבנים ציבוריים ובתוכם גני ילדים, בתי ספר, דיור מוגן ועוד. העריה תשקיע בשירותים עירוניים ומועדונים המיועדים לבני נוער. שכונת נופים תחובר בגשר אל "שכונת הציפורים" ובעתיד יבנה גשר נוסף המחבר אותה עם שכונת מורשת.
  • שכונת מורשת
    בחלק המערבי של מודיעין תבנה "שכונת מורשת" החולשת על פני 1,686 דונם ובה יבנו כ- 4,300 יח' דיור, אשר ברובן יעמדו לטובת דיור בר השגה (דיור למשתכן/ מחיר מטרה במודיעין). גם כאן מקצה העיריה שטחים לטובת בתי ספר וגני ילדים חדשים.
  • גבעת שר
    בעתיד מתוכננת להיבנות בעיר שכונת "גבעת שר" במתחם המכונה "מתחם L" עם צפי ל-6,000 יחידות דיור חדשות, בתי ספר, גני ילדים ושטחים לטובת הציבור.

פיתוח מרכז (העסקים) של העיר מודיעין – המע"ר

השלב השני בפיתוח של מרכז העיר נמצא בעיצומו, כאשר השדרה המרכזית של מודיעין שמתחילה מתחילת שד' החשמונאים ונפרסת עד לרחוב תלתן. המדרחוב המרכזי שיבנה לאורכה של השדרה המרכזית ישלב בין מגורים למסחר ויכלול כ-650 יחידות דיור, כאשר הקומה הראשונה בכל מבנה מיועדת לטובת עסקים כמו מסעדות, בתי קפה, חנויות וגם פאבים. במרכזה של השדרה יוצבו שבילים, ספסלים, מזרקות, מתקני משחקים וגם שבילי אופניים ייעודיים.

שדרוג הרחבה של הפארק הטכנולוגי

הפארק הטכנולוגי של מודיעין, או בשמו "ליגד סנטר" נפרס על פני 4700 דונם, והוא אחד מאזורי הפיתוח החשובים ביותר בעיר. כשליש מהשטח של הפארק מיועד למשרדים, תעשיה ומסחר ובתוכם גם מפעלי הי-טק, מפעלים ביו-טכנולוגיים ומעבדות מתקדמות. שטחים נוספים בפארק הטכנולוגי עומדים כעת לשיווק ובקרוב תתבצע הרחבה של שדרות הרכס, כמו גם בית העלמין.

חידוש פארק ענבה

בחודשים הקרובים, ולקראת קיץ 2017,  יסתיימו עבודות החידוש בפארק ענבה, עם התקנה של מתקני משחק חדישים שיהפכו את השטח לפארק הרפתקאות לטובת הילדים והמבקרים בפארק. בתכנון החדש של הפארק מתקן העץ הקיים יוסר ובמקומו תורחב רחבת המתקנים וכן יקימו מתקן חדש מעץ, "ספינת ההרפתקאות" ומתקני אומגה חדישים. בימי הקיץ תופעל במקום מזרקת ג'טים, וכן יותקנו סככות צל להגנה מפני השמש. המתקנים החדשים ישמשו את הילדים הבוגרים, בעוד הקטנים יוכלו ליהנות במתחם המותאם לגילם עם מגוון נדנדות משולבות.

הקמת פארק מים וספורט

על מנת לתת מענה לתושבי העיר בימות הקיץ החמים, יוקם בקרוב פארק מים בסמוך לכניסה אל הפארק הטכנולוגי (ליגד סנטר). הפארק יכלול בריכת שחיה חצי אולימפית, בריכת גלים, בריכת פעוטות, מתקני אטרקציות מים וגם מרכז ספורט.

רכבת מהירה לירושלים

בקרוב יחלו עבודות לסלילת מסילת הרכבת המהירה ממודיעין לירושלים. הרכבת תעצור ב"פאתי מודיעין" ומשם תמשיך ישירות אל ירושלים, משך הנסיעה יעמוד על כ- 17 דקות. בנוסף לרכבת המהירה, ועל מנת לקלוט את מאות הנוסעים, תורחב תחנת הרכבת ויוקם בסמיכות אליה מגרש חנייה המיועדת ל 800 רכבים וגשר  המחבר את תחנת הרכבת אל מרכז עינב.

הרחבת כביש פנימי מס' 3

כחלק אינטגרלי מההקמה של "שכונת נופים" והעליה המתוכננת של כמות התושבים בעיר יורחב הכביש הפנימי מס' 3 המאפשר לתושבי העיר לקצר את זמן הנסיעה ולצאת בדרך פנימית ישירות אל כביש מס' 431. רוחב הכביש יוכפל ויאפשר שני מסלולים של נסיעה בכל כיוון.

במבט אל העתיד, העיר מודיעין שהפכה מעיר צעירה לאחת מהערים המתקדמות והמפותחות בארץ ממשיכה לצמוח בקצב אדיר. מודיעין שכונתה בעבר "עיר השינה" מתעוררת והופכת לעיר מרכזית המאפשרת לתושביה לשלב בין חיי משפחה ואיכות חיים גבוהה לבין חיי חברה ובילויים. העיר מתרחבת ומוכנה לקלוט תושבים חדשים במגוון פרויקטים יוקרתיים וכן פרויקטים של דיור בר השגה של קבלנים מובילים בסטנדרטים גבוהים.

מחפשים דירה למגורים או להשקעה? מודיעין בהחלט הבחירה הנכונה!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך