המדריך לתכנית מחיר מטרה ומחיר למשתכן

המדריך לתוכנית מחיר למשתכן ומחיר מטרה

מעוניינים לרכוש דירה במודיעין? יש לכם הזדמנות נפלאה לרכוש דירה חדשה במחיר אטרקטיבי, במסגרת תכנית מחיר מטרה ומחיר למשתכן. מהי התכנית הזו? מי זכאי להצטרף אליה ומהו התהליך לרכישת הדירה?

מהו מחיר מטרה/ מחיר למשתכן?

אין ספק כי אחת הבעיות הבוערות במדינת ישראל היא יוקר המחייה ובכללה, הקושי הרב ברכישת דירת מגורים. מכאן, הגתה המשללה 2 תוכניות לדיור בר השגה בישראל. תכנית מחיר מטרה ומחיר למשתכן, מהווה צעד חשוב בשיפור המצב הקיים, במסגרתה ניתן לרכוש דירה בתנאים מועדפים. הפרויקטים מיושמים נכון להיום בשתי ערים: במודיעין וראש העין ומאפשר למי שאין בבעלותו דירה, לקנות דירה חדשה במחיר הנמוך בממוצע בכ20% ממחיר השוק לאותו האזור.

מדובר על דירות חדשות, בסטנדרט גבוה ושטחן בין 60 מ"ר ל – 150 מ"ר. התכנית פונה לקהל יעד רחב, אך כוללת קריטריונים לזכאות, כפי שיפורט להלן. העומדים בתנאים שנקבעו, נכנסים להגרלה ממוחשבת והזוכים יוכלו לרכוש את אחת הדירות בפרויקט במחיר שייקבע במרכז והוא כאמור נמוך ממחיר השוק. יתרון נוסף הוא כי במסגרת מחיר מטרה ניתן לקבל סיוע במימון רכישת הדירה, קרי, קבלת משכנתא בשיעור גבוה יותר מן המקובל.

מי זכאי להשתתף בתכנית?  

תכנית מחיר למשתכן ומחיר מטרה, פונה לנתח רחב באוכלוסייה: יחידים מעל גיל 35, זוגות נשואים וידועים בציבור וכן משפחות חד הוריות. אולם, תנאי הזכאות דורשים כי המועמד יהיה חסר דירה או משפר דיור, כאשר ישנה עדיפות לחסרי דירה. מונח זה מוגדר כדלקמן:

  • מי שלא הייתה בבעלותו דירה, או חלק מדירה ב6 השנים האחרונות;
  • מי שאין לו זכויות בדירה בשלבי בנייה;
  • אדם ללא זכות ליחידת דיור בנחלה במשק חקלאי;
  • מי שלא שכר דירה בדמי מפתח ב6 השנים האחרונות.

מיהו משפר דיור?

יחיד בן 35 ומעלה או משפחה אשר בבעלות מי מיחידיה, דירת מגורים יחידה אשר תימכר בתוך 12 חודשים מיום קבלת טופס 4 לרכישת דירה בפרויקט מטרה. לחילופין, מי שהייתה בבעלותו דירת מגורים יחידה ב-10 השנים שקדמו לרכישת דירת מחיר מטרה.

ראוי לציין כי במסגרת התכנית, ישנה עדיפות לתושבי המקום. על כן, אם הנכם מתגוררים כיום במודיעין ורוצים לרכוש בה דירה, תהיה לכם עדיפות על פני הנרשמים האחרים, כך שסיכויי הזכייה שלכם גבוהים יותר.

תהליך ההרשמה

מעוניינים לרכוש דירה במחיר מטרה ומחיר למשתכן? הצעד הראשון הוא הוצאת אישור זכאות, אשר עם קבלתו תוכלו להירשם להגרלה. האישור ניתן על ידי חברת הבנייה, כאשר בתכנית ישנן שלוש חברות שונות והמועמד רשאי לבחור בחברה המתאימה לו. חסרי דירה יכולים לבצע את הליך אישור הזכאות באופן מקוון, משפרי דיור נדרשים להגיע למשרדי החברה. בעת מילוי הפרטים, הקפידו לדייק באיות שמכם, בציון מספר תעודת הזהות וכתובתכם, היות שהפרטים נבדקים וכל טעות תעכב את הליך קבלת הזכאות. חשוב לציין כי בדיקת הזכאות כרוכה בתשלום של 240 ₪ וסכום זה אינו מוחזר לפונה, גם אם הוא נמצא לא זכאי.

סיימתם למלא את טופס הזכאות? עתה עליכם להמתין לתשובה, המתקבלת בדרך כלל תוך 10 ימי עבודה. נמצאתם זכאים? מצוין, תוכלו להירשם להגרלה ולקוות כי שמכם יעלה ותוכלו לרכוש את דירת החלומות. עליתם בהגרלה והחלטתם לממש את הזכות? שימו לב  כי לא תוכלו למכור את הדירה במשך 5 שנים, אך תוכלו להשכירה לצד שלישי למטרת מגורים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך