הדשא של השכן ירוק יותר? עיצוב, שדרוג וחידוש הגינה

שדרוג וחידוש הגינה

אתם מביטים בגינה שמעבר לפינה ורואים פריחה צבעונית ועשירה? בכמה צעדים פשוטים, תוכלו גם לאתם לשדרג את מראה הגינה שלכם, ליהנות מיופייה ואף להעלות את ערך הבית אופן משמעותי. התקציב לא גבוה? אל דאגה, גם בתקציב קטן, אפשר לחולל מהפכה בגינה ולקבל יותר עבור הנכס שלכם.

עומדים בפני מכירה? שדרגו את מראה הגינה

אם אתם שוקלים למכור את הבית שלכם, בוודאי חשבתם על שיפוץ, כדי לרענן את מראה הבית ולקבל את המחיר המירבי על הנכס. ובכן, כפי ששדרוג המטבח וחדר המקלחת יכול להעלות את ערך הנכס שלכם, כך גם חידוש ועיצוב הגינה. באקלים הישראלי, הגינה היא מקום אירוח מרכזי בבית ולכן גינה מעוצבת ומטופחת, יכולה להוסיף המון אטרקטיביות לכל נכס. על פי התקציב שברשותכם ומידת הנכונות להשקיע, תוכלו לבחור בהיקף השיפוץ שמתאים לכם, החל מרענון קל של מראה הגינה עם צמחייה חדשה ועד לשדרוג כולל מא' ועד ת' של התקנת דשא חדש או דק, רכישת פינת אירוח, הצבת פרגולה בגינה ועוד.

חשבו על התקציב

כאשר שדרוג וחידוש הגינה נועדו לשם העלאת ערך הנכס, כדאי לתכנן היטב את התקציב, על מנת שההשקעה תשתלם לכם. אם אתם מתלבטים כמה להוציא על עיצוב הגינה, תוכלו להתייעץ עם בעל מקצוע, כגון מתווך, שמאי מקרקעין ואף מומחה להום סטייג'ינג שיוכל לתת לכם תובנות חשובות לגבי איך נכון יהיה לשדרג את הגינה, עם מקסימום השפעה במינימום עלות. בהתאם לתקציב ולצורך, תוכלו להחליט האם להחליף את הדשא בדק, האם לקנות צמחייה חדשה, אולי כמה פסלים לגינה, פינת ישיבה חדשה וכדומה. האפשרויות הן בלתי מוגבלות ועל כן חשוב לתכנן מראש מה ברצונכם לעשות. מעוניינים בשדרוג הגינה אך התקציב קטן? ניכוש עשבייה ישנה, הקפדה על השקיה מתאימה, ניקיון הגינה והוספת צמחייה צבעונית, אינם כרוכים בעלות גבוהה, אך יכולים לעשות את כל ההבדל וליצור לכם גינה נעימה ומזמינה לקונה הפוטנציאלי.

דשא או דק?

מדובר באחת ההתלבטויות המרכזיות בתכנון של גינה, כאשר לכל בחירה, היתרונות שלה. הדשא מעניק תחושה של טבע והרבה ירוק בעיניים והוא מתאים מאוד לבית עם ילדים. מנגד, עלויות האחזקה משמעותיות בין היתר בשל צריכת המים הרבה. לא כך אגב כאשר בוחרים בדשא סינטטי, בחירה נפוצה מאוד בימינו. הדק לעומת הדשא, יכול להשוות לגינה מראה אחיד ואסתטי והוא משטח נוח מאוד לאירוח חברים ומשפחה. כמו כן, ניתן לבחור בין חומרי גלם שונים ומגוון של צבעים, למראה דק כפרי או מראה יוקרתי יותר. מאידך, יש לבחור בקפידה את סוג הדק המתאים (למשל בהתאם לחשיפה לשמש או למים) והוא דורש התקנה מקצועית ומדויקת על מנת שיחזיק מעמד לאורך שנים. אם כן, יש לשקול את היתרונות והחסרונות של כל האפשרויות ולקבל החלטה נכונה בהתאם למראה הרצוי בגינה ולתקציב.

בחירת הצמחייה

למראה גינה יפה ומטופחת, כדאי להשקיע בהרבה צמחייה עשירה: עצי פרי, פרחים, אדניות צבעוניות, צמחיה מטפסת וכיו"ב. שימו לב כי בחירתכם מתאימה הן מבחינת הצבעים שתרצו לראות בגינה והן מבחינת התאמתם למיקום הגינה. למשל, אם הגינה שלכם שטופת שמש במרבית שעות היום, חשוב לבחור בצמחייה הזקוקה לאור השמש ולא בצמחים אשר מומלץ להציבם בצל. זכרו – צמחייה עשירה וצבעונית, תלהיב את הקונים הפוטנציאלים ויכולה בהחלט להעלות את ערך הנכס ולפיכך את התמורה שתקבלו עבור הבית.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך