פארקים מומלצים במודיעין

גנים ופארקים מומלצים לילדים במודיעין

אחד היתרונות הבולטים ביותר בעיר מודיעין הוא היותה ידידותית כל כך למשפחות וילדים. העיר חרטה על דגלה לדאוג לאיכות הסביבה ולשטחי "ריאה ירוקה" ומילאה את העיר בפארקים, חורשות וגנים לרווחת התושבים ואיכות חייהם. הפארקים מציעים שפע של פעילויות לילדים, לרבות מתקני שעשועים, פסלים יפים, עצים ומדשאות רחבות. כמו כן, הפארקים בעיר מתאימים גם לבילוי ספורטיבי, מפגש עם חברים ומשפחה ומאפשרים לתושבים להנות מבילוי ארוך ושעות יפות עם הילדים בקרבת ביתם.

פארק ענבה

מיקום: שדרות החשמונאים – עמק זבולון – כיכר התחבורה

פארק ענבה הוא אחד הפארקים הגדולים והוותיקים ביותר במודיעין, בו מגוון רחב של פעילויות לילדים. גולת הכותרת של הפארק היא אגם מלאכותי. באגם המרהיב חיים שופעים וניתן לראות דגים בו שונים וצבעוניים שמהווים אטרקציה נהדרת עבור הילדים (יש לציין כי חל איסור חמור לדוג באגם). כמו כן, בחודשי הקיץ החמים ניתן לצפות באגם גם בציפורים מרהיבות. אלה שמעוניינים להעמיק את החוויה יכולים לשכור סירת פדלים ולצאת לשייט באגם, או שכמובן אפשר סתם לרבוץ על המדשאות ליד האגם, להביט במים ולהרגע מהשקט והנוף הפסטוראלי.

פארק ענבה מתאים הן לילדים והן למבוגרים. בפארק שטחי משחק רבים ומתקנים שונים, כגון: טרמפולינה לילדים ולילדים בנפשם, שבילי אופניים לילדים שאוהבים לרכב, פסלי דינוזאורים מרהיבים וגדולים, גן שעשועים שכולו בנוי מעץ ומדשאות ענק שיכולות להתאים לכל פעילות שרץ תרצו. למבוגרים שביניכם, גם לכם אין רגע דל: בפארק ניתן לארוח מפגשים עם חברים, לערוך פיקניק משפחתי או לצאת לטיול זוגי בטיילת ענבה, אשר ניתן ליהנות ממנה ביום ובלילה ובה שבילי הליכה וספסלים שהוצבו לנוחיות התושבים. כמו כן, בפארק ישנו אמפי תאטרון ולעיתים מתקיימות פעילויות שונות ומופעים של להקות וזמרים מפורסמים. לפני או אחרי הבילוי בענבה ניתן לעצור באחד מבתי הקפה המשקיפים על הפארק ולהנות מארוחת בוקר- צהריים עם נוף מדהים.

הפארק עובר כעת שיפוצים על מנת שכבר בקיץ 2017 התושבים והילדים יוכלו להנות מהפארק המחודש שתככנו מהנדסי העיר, הכולל: מתקן "ספינת ההרפתקאות" עם מתכני אומגות, מתקני טיפוס, חבלים וגשרים המאפשרים הליכה בגובה והאטרקציה המרכזית – משטח עם כ- 20 סילוני מים שירעננו את הילדים בקיץ. הפארק פתוח 24/7 והכניסה בחינם.

אמפי פארק

מיקום: כניסה לרח' עמק האלה

הילדים שלכם אוהבים לרכב על אופניים, רולרבליידס או סקייטבורד? האמפי פארק הוא מתחם ענק המתאים לכל סגנונות הרכיבה. הפארק הוא לא פארק אקסטרים ואין בו מתקנים מקצועיים אלא רחבה גדולה ושטוחה לכן מתאים במיוחד לילדים הלומדים לרכב על אופניים וסקייטבורד ולילדים קטנים הנוסעים על "בימבות". במקום ניתן לראות לפעמים הפעלות לילדים שמארגנת העירייה.

פארק הספורטק העירוני

מיקום: שדרות מנחם בגין ופינת דרך יאיר פרג

הספורטק העירוני הינו פארק המשתרע על פני 30 דומם והינו מיועד לתושבים המעונייינים לעשות פעילות ספורטיבית בקרבת ביתם. בספורטק תמצאו מתקני כושר, מסלולי ריצה, מגרש כדור עף חופים, מגרשי כדורסל וכדורגל, שלושה מגרשי טניס, ספסלים וברזיות. מוקף בשבילי גישה לאופניים ולכן אתם יכולים לצור בזמן הרכיבה לפעילות ספורטיבית נוספת או להתרעננות ומנוחה.

פארק האקסטרים

מיקום: שכונת המוריה

עוד אטרקציה נהדרת לילדים במודיעין הוא פארק האקסטרים הנחשב לאחד הפארקים המתקדמים והמקצועיים בארץ בתחום רכיבת האקסטרים. הפארק תוכנן ע"י חברה בינל"מית בעלת נסיון רב והוא מציע מתקני אקסטרים מקצועיים, לרבות רמפות לקפיצות, מסלול זרימה, מתקני סלייד, גשר עם מעברים, קירות משופעים לתרגילים מקצועיים ועוד. אז אם הילדים שלכם רוכבים מקצועיים או שהם מעוניינים ללמוד איך לבצע פעלולים על האופנים והסקייטבורד כדאי לכל לבקר הפארק. בנוסף, אפשר להגיע עם הילדים ורק לצפות בחברה הצעירים עושים תרגילים מגניבים.

פארק המשפחה

מיקום: גינת עמק זבולון 4 (סמוך לבריכה העירונית)

פארק גדול וירוק הכולל מקומות ישיבה, שבילי אופניים ומשטחים למחליקי רולרבליידס. הפארק נהדר ללמידה של רכיבה על אופניים מאחר ויש בו סימונים של מסלולים, כבישים, כיכרות ומעברי חצייה. בפארק יש גם מתקני משחקים לילדים קטנים יותר וכן רחבה לילדים קטנים שבה הם יכולים לנסוע על "בימבות". בצמוד לפארק יש גם גינת כלבים, אחת מתוך 5 שהוקמו בעיר בהן מתקני משחק לכלבים, ספסלים וברזיות. בגינות האלו ניתן לשחרר את הכלבים ללא חשש וליהנות משעות בילוי וכיף יחד עם הכלבים והמשפחה.

הפרדה בין אזור המגורים והפארקים למרכזי התעשייה

מודיעין תוכננה מתוך מחשבה על איכות הסביבה ואיכות החיים בעיר. על כן אחד ממאפייניה החשובים, אשר הופכים אותה לאטרקטיבית כל כך, הוא ההפרדה בין אזורי המגורים לבין אזורי המסחר. השילוב בין הסביבה הירוקה, מלאת הפארקים והשדרות הירוקות, לבין מרכזי מסחר המעניקים את כל השירותים העירוניים לתושבים, הופך את מודיעין למקום מועדף למגורים, במיוחד למשפחות צעירות עם ילדים. בכל הנוגע לשמירה על איכות הסביבה, יש לציין את המהלך החשוב שהובילה העיר להפרדת הפסולת. במכלי האשפה בעיר יש מכלי מחזור וכל התושבים יכולים להפריד בין פסולת יבשה לרטובה וכן ישנם מכלים למחזור נייר וקרטון.

לסיכום, אם אתם מתכננים לרכוש או להשכיר דירה במודיעין ולעבור לגור בעיר עם ילדים אתם תשמחו לגלות שהעיר מתאימה מאוד לילדים. מלבד כמות בתי הספר והגנים, ורמת החינוך הגבוהה, בעיר פארקים, גנים ושטחי ריאה ירוקה רבים המתאימים זמן איכות עם הילדים אחרה"צ ובסופי שבוע. מלבד הפארקים שצויינו בכתבה במודיעין פארקים נהדרים נוספים לבילוי עם הילדים, כמו פארק עמק החולה ופארק עמק דותן השופעים במדשאות רחבות שמתאימות לפיקניקים ליום של כיף עם המשפחה. אז בואו למודיעין ותהנו ממגוון הפעילויות, התרבות והטבע שהיא מציעה לתושבים בעיר.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך